Skip to main content

Webiz 4.0 iz mog ugla

Webiz 4.0 u  Zrenjaninu bio je ove godine veoma uspešan i posećen, sudeći po reakcijama publike i posetilaca, a ja sam pomislila ako me pitaju na poslu šta sam tamo naučila i videla, lepo uputim na svoj blog post, pa neka pročitaju. Ono što mi je ključna poruka ovog Webiz-a je RIZIK, EDUKACIJA I INOVACIJA.

Prvi utisak prilikom dolaska na Webiz bio je da su u sali isključivo studenti i mladi ljudi tu oko 25-30 godina. Traži se mesto više, prvo predavanje i ključ moje prve poruke koju sam naglasila je rizik. Niko drugi nego Rade Joksimović, dečko koji je vrlo dobro na svom ličnom primeru objasnio šta znači rizik, kako je potrebno rizikovati da bi uspeo. I uspeo je ,od dečaka sa 16 godina koji nije imao pojma o IT-u napravio je sajt klijentu kom se predstavio kao ekspert za pravljenje sajtova?! ( ne mogu da verujem !) Ostalo je išlo samo od sebe, naravno trud, rad i sve što ide uz to, ovaj mladi čovek ostavio je snažan utisak na sve prisutne. Da li su nešto usvojili od toga što su čuli od njega, videćemo. Koliko njih je spremno na rizik, koliko njih će u životu preuzeti inicijativu? Videćemo. O edukaciji i o tome kako je vrlo važno imati odgovarajuće znanje i obrazovanje čak i kada se bavite prodajom kiflica i pekarskom industrijom, govorio je Miloš Mijić, koji je napustio IT svet da bi osnovao firmu DomaćeKiflice.rs, čovek je sasvim ozbiljno odradio posao oko dostave kiflica ( merio ih je i birao mesecima veličinu kutije za pakovanje istih, da ne gube na kvalitetu prilikom transporta), te nastupu na društvenim mrežama i promocijom proizvoda.

Walk Serbia, je projekat koji nam je predstavio interasantan englez Kavin Shannon, koji je na englezima svojstven humor ( ja ga volim ),opisao kako je dva puta prepešačio Srbiju, kako se susretao sa našim ljudima i običajima, rakijom, ajvarom, prasetinom, gostoprimstvom itd..Sve je verodostojno dokumentovao fotkama, i naravno knjigom.

Vladimir Vulić iz kompanije digitalizuj.me i direktor konferencije Spark.me ( ove godine nadam se dolazim) na zanimljiv duhovit način kroz interesantnu priču punu duhovitog sadržaja te interakcijom sa publikom (sve vreme predavanja) doveo publiku do oduševljenja. Objasnio nam je u kojoj meri se upravljanje kompanijom promenilo i kako je potrebno neke navike menjati, odnosno kako pristup i odnos prema zaposlenima može doprineti dobrom razvoju kompanije. „zaposleni ne može znati koliko je dobar ili suprotno, ukoliko je zarada poslovna tajna, i ukoliko ne zna koliko je njegov kolega dobio veći ili manji bonus od njega. On mora u svakom momentu znati gde se nalazi u odnosu na svoje kolege da bi aktivno radio na sebi“ Malo je reći da me je kupio ovom rečenicom.

Termin Growth Hacking sam prvi put čula priznajem, od Istoka Pavlovića (Frame). Ustvari nisam znala da se to tako zove. Eto zašto je dobra edukacija, i zašto je dobro biti na ovakvim konferencijama, uvek naučite i usvojite nove izraze. Kakav je njegov razvojni put ovoga puta nije bila tema, već kako da od ničega ili malo nečega napravite posao. Dakle growth hacking vam je da se obogatite tako reći na neku foru, a pravi primer vam je Uber. Pričeo je takođe o silicijumskoj dolini, o tome kakve kompaanije se tamo nalaze, kakav tip ljudi se traži u tim kompanijama, zašto je bitno da dobro izaberete tim, i na šta sve velike kompanije obraćaju pažnju kada sklapaju velike poslove.

O storytellingu nam je pričala Katarina Petrović, iz Data Maid-a. Storytelling u stvari predstavlja pravljenje priče karakteristične baš za vaš proizvod i baš za određene kupce, ili za određenu priliku, ili za web sajt..Katarina i njen tim će vam spakovati i napraviti priču za dva sata, bez problema, naravno da imaju i svoju aplikaciju..

Dechkotzar, momci, Nikola i Nenad Radojčić, građenje sopstvenog brenda mladalačke garderobe, majci, dukseva, sada već i čarapa naočara, malo je reći da su stvari jako dobre, originalne. Oni su usput objsnili sa kakvim problemima su se suretali i ko su im glavna konkurencija.

Dragan Tomić iz kompanije Microsoft, o razvojnom delu ove kompanije zaposlenima, strukturi zaposlenih, te o svom razvojnom putu, predstavio nam je na koji način u Americi pristupaju talentima, a na koji način se razlikuje odnos prema njima kod nas. Publika je postavljala pitanja vezana za zapošljavanje u kompaniji i da li imaju samouke zapolsene bez diplome, na šta je Dragan odgovorio – veoma malo. Takođe je rekao da se u Srbiji vodi kao NK radnik, jer ga je mrzelo da gubi vreme na nostrifikaciji diplome koju je stekao u Americi.

Bilo je dosta zanimljivih sadržaja u pauzama, takmičenja igrica, radionice vezane za kriptovalutu Bitcoin, i ko zna šta sve još. Mene najviše nakon teškog buđenja obradovao smoothie kompanije Frikom, a delili su i novi Rumenko – Smoothie koji je extra!

Takođe, kao posebno iznenađenje za publiku, podeljen je Njuz.net specijal, koji je izazavao smeh u sali i oraspoložilo publiku. O tome više možete pročitati ovde

Naravno da ne mogu sve da vam ispričam, naravno da ne mogu da vam prenesem tu energiju, to morate da osetite sami, za kraj priča koja je i zatvorila ovogodišnji Webiz Pimp your bike, Željana Popova (ZORO), učesnika Superste konkursa, koji je zaista nasmejao i zabavio publiku te prestavio na sebi svojstven način svoj projekat, promovisanja biciklizma kod mladih, razvoja ovog sporta, razvoja ekološke svesti kod mladih. Način na koji je on prezentovao svoju ideju na takozvanom Ideodromu Superste-a možete pogledati ovde

 

Mogu samo reći da je bilo tu još mnogo, mnogo dobrih predavača, koje na žalost nisam navela, jer bi se odužilo. Posebno bih napomenula Mirka Topalskog iz kompanije Eipix (na žalost nisam odgledala predavanje), Amera Grgića (Tevreden.nl), Dejana Eremića (Starts.lab), Ivana Stankovića (Communis), Vitomir Jevremović (Digital Mind), on nas je stvarno oduševio novostima u digitalnim komunikacijama i VR.Vidimo na naraednom Webiz-u, nadam se u većem prostoru, jer je ovaj postao mali. Ne brinite za godine, ima i starijih i mlađih, ovde godine zaista nisu bitne 🙂

I za kraj sličica iz Zrenjanina!

2525

pozdrav

Eli

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Pin It on Pinterest